Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Δέσμευση

            Από τώρα και στο εξής, θα τιμώ τον όρκο μου του βασικού καλού με το να γίνω τρυφερός με τον εαυτό μου, ευγενικός με τους άλλους και θαρραλέος στη ζωή μου. Θα διατηρώ καλή στάση στο κεφάλι και τους ώμους, θα έχω έναν ευρύ  και ανοιχτό  νου  και θα χαίρομαι τις λεπτομέρειες της ζωής, με τη γενναιότητα να σταματώ και να θαυμάζω ένα λουλούδι, ένα σύννεφο, ή ένα άλλο ον. Έχοντας έλεος για τους άλλους κι ευγένεια προς τον κόσμο, θα θεωρώ όλη τη ζωή μου ως ένα ταξίδι εμβάθυνσης κι εκπαίδευσης. Θα δεσμευτώ στην πληρότητα της άσκησης του διαλογισμού, που μου επιτρέπει να παίρνω την ευθύνη των σκέψεων και των συναισθημάτων μου. Θα εκτιμώ και θα δεσμεύομαι στη ζωή μου με τρόπο πλήρη, πράγμα που εξαγνίζει τις κεκτημένες μου τάσεις. Θα μοιραστώ με τους συμπολεμιστές μου το χιούμορ, τη λύπη και τη χαρά. Θα στοχάζομαι  καθημερινά πάνω στη βαθιά σοφία της ανθρωπότητας, μην χάνοντας ποτέ τον ενθουσιασμό προς τις ανθρώπινες δυνατότητες.
            Το να αναγνωρίζω το βασικό καλό σήμερα, είναι η βάση για τη φωτισμένη κοινωνία. Έτσι, από αυτήν τη μέρα, δεσμεύομαι στο να δημιουργώ μια καλή ανθρώπινη κοινωνία αφύπνισης. Θα εργαστώ με ενθουσιασμό με τους άλλους συμπολεμιστές μου για να αναπτύξω μια μεγαλύτερη κοινωνία του καλού. Είτε μέρα, είτε νύχτα, νέο φεγγάρι ή πανσέληνος, ηλιοφάνεια ή χιόνι, θα είμαι ένας πολεμιστής του καλού σε αυτό τον κόσμο. Με ευχαρίστηση δεσμεύομαι να υπηρετώ και να δημιουργώ μια καλή ανθρώπινη κοινωνία.

Αυτό τον όρκο πήρα χθες ταυτόχρονα μαζί με περίπου 2000 άτομα σε όλο τον κόσμο.
Κάθε μέρα ευχαριστώ την καλή μου τύχη και μοίρα που με έφερε στο δρόμο τους (www.shambhala.gr).

Τη χθεσινή μέρα ειδικά, τη θεωρώ μια από τις πιο σημαντικές στη μέχρι τώρα ζωή μου. 'Εγιναν όλα απλά, χωρίς φανφάρες, χωρίς τυμπανοκρουσίες.
Μα με πολλή αγάπη, πολλή τρυφερότητα, πολλή ευγένεια, πολλή αξιοπρέπεια και πολλά δάκρυα. Για να μας θυμίζουν πάντοτε τη θέση μας στον κόσμο. Και να μην ξεχνάμε την ανθρώπινη υπόστασή μας. Αυτή την υπέροχη, γλυκειά αίσθηση του ότι η καρδούλα μας είναι ευάλωτη και ότι εμείς οι ίδιοι πρέπει να προσέχουμε τις καρδιές των άλλων σαν να ήταν οι δικές μας.

Ο Δάσκαλός μας, πριν από 6 μήνες μας ρώτησε να του πούμε ποια είναι η θέση μας στον κόσμο και τι σκοπεύουμε να κάνουμε προκειμένου να βοηθήσουμε και άλλους ανθρώπους να βρουν τη δική τους θέση. Οι απαντήσεις μας ποικίλες, ενθουσιασμός και  ενδιαφέρον, μα περίσσευε η ανησυχία για το μέλλον και η μοναξιά.

Για να μας βοηθήσει να καταλάβουμε σε ποιον δρόμο ακριβώς έχουμε διαλέξει να περπατήσουμε συνέθεσε, μεταξύ άλλων, και αυτά τα λόγια που με μεγάλη συγκίνηση προφέραμε όλοι μαζί χθες. Όλοι μαζί. Μια μεγάλη ομάδα. Ο καθένας στη γλώσσα του. Γιατί η αγάπη, το έλεος και η αξιοπρέπεια έχουν γλώσσα συμπαντική και οι λέξεις οι ανθρώπινες δεν αρκούν για να την καταγράψουν. Κυλάει στα κύτταρά μας, στο αίμα μας, στη φαιά μας ουσία.

Ας το κατανοήσουμε αυτό, ας προσπαθήσουμε να βρούμε και να αγγίξουμε αυτό το υπέροχο συστατικό από το οποίο είμαστε φτιαγμένοι. Να σταθούμε με τρυφερότητα απέναντι στον εαυτό μας πρώτα απ’ όλα. Να κοιτάξουμε μέσα μας και να φροντίσουμε να αναπτύξουμε όλες μας τις αρετές. Να σταθούμε με αξιοπρέπεια. Την αξιοπρέπεια που απορρέει από το γεγονός ότι είμαστε άνθρωποι. Άνθρωποι! Και δεν θα πρέπει να ανεχόμαστε αδιαμαρτύρητα όσα μας συμβαίνουν, όλες τις καταπιέσεις, όλες τις προσβολές. Αξίζουμε να έχουμε όλα τα καλά. Όλα αυτά που συνθέτουν την ευτυχία : ισορροπία, αγάπη, ισότητα, καθαρό πνεύμα.

Και θα παλέψουμε γι’ αυτά…

Στέλνω λοιπόν αυτή τη δέσμευση σε όλους σας και ελπίζω να σταθώ αντάξια απέναντι στον εαυτό μου, τις δεσμεύσεις μου και απέναντι σε όλους εσάς, που είτε σας ξέρω είτε όχι, σας βάζω στις ευχές μου κάθε μέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου