Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Ο μοναχός ο άνθρωπος...

«Λέγεται από τους ειδικούς ερευνητές πώς η λέξη μοναχός περιέχει την παλαιοδιαθηκική έννοια για αμέριστη, ενιαία καρδιά, προσηλωμένη μόνιμα, μόνο στον μόνο Θεό.
…Μοναχός κατά άλλη έννοια σημαίνει ο απόλυτα συγκεντρωμένος στον Θεό, πού προέρχεται από τη σημιτική ρίζα ενοποιώ, είμαι ένας, μοναδικός, μονήρης, δοσμένος όλος στον Θεό.
…Μοναχός σημαίνει αυτός πού έχει δώσει όλη την καρδιά του στον Θεό, έχει εσωτερική ενότητα και πλήρη αφοσίωση στον Θεό και δεν είναι διχασμένος και δίψυχος.»

Από το μπλογκ «Ψήγματα Ορθοδοξίας»


Υπάρχει λοιπόν ένας τύπος που δηλώνει μοναχός, δηλαδή ένας άνθρωπος που άφησε τα εγκόσμια και τον τρόπο ζωής τους, ενδύθηκε το ράσο και αποφάσισε πως για αυτή τουλάχιστον τη ζωή θα αφιερωθεί στη λατρεία του Θεού και του Χριστού και της Παναγίας. Θα ζει απομονωμένος σε κάποιο μοναστήρι με άλλους ανθρώπους με παρόμοιες ανησυχίες, θα έχει τα απολύτως απαραίτητα για τη διαβίωσή του και τίποτα παραπάνω και η βασική του δουλειά θα είναι να προσεύχεται, να εκκλησιάζεται και να φροντίζει τον εαυτό του καλλιεργώντας ή κάνοντας κάποια άλλη μικροδουλειά προκειμένου να εξασφαλίζει  τα προς το ζην.

Απορία :
Πως γίνεται αυτός ο τύπος λοιπόν να έχει μετατραπεί σε κτηματομεσίτη προκειμένου να εξασφαλίσει για τη μονή που διοικεί οικόπεδα φιλέτα ή όχι φιλέτα, λίμνες, και βουνά. Τι τα χρειάζεται η τεράστια μονή που διοικεί όλα αυτά τα πλούτη; 27000 στρέμματα γης τι τα κάνει;

Πως βρέθηκε ο μοναχός αυτός να ταξιδεύει με ελικόπτερα μέσα στις πολυτέλειες, να μπαινοβγαίνει στα (πρωθ)υπουργικά γραφεία και να παίζει σφαλιάρες με κάθε λογής παρατρεχάμενο του κάθε λογής τελειωμένου πολιτικάντη ανταλλάσσοντας οικόπεδα και κτίρια ακόμα και στην Αθήνα που βρίσκεται 500 χιλιόμετρα μακριά από το Άγιο Όρος; Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει για ποιο λόγο μια μονή αγοράζει off shore εταιρείες; Τι τις χρειάζεται; Τι δουλειά έχουν οι μοναχοί με τις μπίζνες; Ας μου πει κι εμένα κάποιος τι στο καλό είναι αυτά τα χρυσόβουλα και γιατί ισχύουν ακόμα, δεν ξέρω κι εγώ πόσα χρόνια μετά την έκδοσή τους;

Και τέλος πάντων ας μου εξηγήσει κάποιος γιατί ένας μοναχός ανακατεύεται με όλα αυτά και όχι μόνο ζει πολυτελή βίο, αλλά μας ειρωνεύεται κιόλας με δηλώσεις του τύπου «ταξιδεύω με ελικόπτερο για να εξοικονομώ χρόνο για την προσευχή μου». Και πως αυτός τριγυρνοβολάει και σε άλλες χώρες ζητώντας συμπαράσταση από ξένους ηγέτες (και τι ηγέτες!), χρησιμοποιώντας την περιουσία της μονής;

Εντύπωση μου έχει κάνει, μη σας πω ότι με εξοργίζει κιόλας, το γεγονός ότι υπάρχουν κάποιοι που διαμαρτύρονται για τη σύλληψή του για όλες τις παρανομίες που εντοπίστηκαν κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής του μοναχού με το real estate. Τι θα πει είναι μοναχός; Τι θα πει είναι Χριστούγεννα;

Αν υποθέσουμε ότι είμαι μία μικρομεσαία επιχειρηματίας, με μια επιχείρηση που τα φέρνει βόλτα ίσα ίσα, που έχω απολύσει τους υπαλλήλους μου και παλεύω μόνη μου ή με την οικογένειά μου να τα βγάλω πέρα συσσωρεύοντας διάφορα χρέη από δάνεια ή ΦΠΑ ή ότι άλλο, κινδυνεύω ή όχι ανά πάσα στιγμή με σύλληψη αν έχω χρέος πάνω από 5000 ευρώ ή ακόμα και λιγότερα;
Αυτός γιατί να μη συλληφθεί; Οι νόμοι δεν ισχύουν για αυτόν;

Κι αν εμένα με συλλάβουν παραμονή Χριστουγέννων θα μου επιτρέψουν να μείνω στο σπίτι μου να κάνω γιορτές με τα παιδιά μου, ή θα με τρέχουν στα αυτόφωρα και θα πρέπει να περιμένω να δικαστώ;
Αυτός γιατί δε συνελήθφη; Και αφού ήταν άρρωστος όπως λένε, γιατί δεν πήγε σε νοσοκομείο; Να νοσηλεύεται φρουρούμενος; Τι είδους διάκριση είναι αυτή που γίνεται;

Φυσικά, συμφωνώ απολύτως πως δεν είναι αυτός ο μόνος που φταίει σε όλη αυτή τη βρώμικη ιστορία. Υπάρχουν και άλλοι, κυρίως πολιτικά κοράκια, που είναι χωμένοι στα σκατά μέχρι το λαιμό και πάνε να τη σκαπουλάρουν φορτώνοντας στον μοναχό το φταίξιμο. Δεν το ήξερε όμως όταν ασχολιόταν με όλα αυτά πως, γενικώς οι μπίζνες και ο τζόγος με τα οικόπεδα και τα φράγκα είναι επικίνδυνος και ότι κινδυνεύεις ανά πάσα στιγμή να βρεθείς στης φυλακής τα σίδερα που είναι για τους λεβέντες;
Δεν είχε ακούσει το σοφό μας λαό να λέει το περιβόητο «όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες»;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου